یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴

بازتاب فراخوان هنر و تجربه بین سینماگران

سالم صلواتی: گروه«هنر و تجربه» در گزینش و حمایت از آثار تنگ نظری نداشته باشد

سالم صلواتی*

سینماپرس: سالم صلواتی کارگردان سینما صبح امروز گفت: امیدوارم شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه با نگاه مثبت و با دید باز به این قضیه نگاه کند و شاهد تنگ نظری در گزینش و حمایت آثار نباشیم.

 این کارگردان  سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد تحلیل خود از از تعریف «فیلم هنری» در فراخوان گروه هنر و تجربه اظهار داشت: در هر صورت تعریفی که برای این گروه ارائه شده خیلی کلی است، شورای سیاستگذاری اثری را مشاهده می کند و با توجه به متر و معیارهای خاص خود آن را انتخاب می کند. 

کارگردان «زمستان آخر» یادآور شد: به این تعاریف می توان چیزهای دیگری هم اضافه کرد اما با همین نیز می توان دلخوش به این بود که بر اساس آن برای بخشی زیاد و البته پر اهمیت از آثار سینمایی شرایط اکران مناسب مهیا می شود و این آثار در معرض دید مخاطب قرار میگیرند.

صلواتی تصریح کرد: نگرانی از آنجایی آغاز می شود که یک دوره مدیریتی تمام می شود  و دوستان دیگری سر کار می آیند، آن وقت دیگر تمام تعاریف از ابتدا دستخوش تغییر میشود و این امر مشکلاتی را برای فیلمسازان ایجاد می کند.

وی گفت: این که فیلم های کوتاه و مستند را در کنار فیلم های بلند در این طرح گنجانده اند و موقعیت اکران خواهند داشت گام مثبتی است. با این شرایط فیلم های کوتاه هم که بیشتر مبتنی بر رویکردی خلاقانه تولید می شوند و تنها محل اصلی دیدنشان تا کنون جشنواره ها بوده اند، می توانند اکران داشته باشند.

سالم صلواتی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: امیدواریم بسیاری از آثار در این گروه جای بگیرند و گزینش بر مبنای سلیقه و تاویل شخصی از تعریف هنر و  آثار تجربی، کمترین نقش در امکان اکران فیلم ها داشته باشد.  باید امید داشت که برای اکران این فیلم ها تمهیدات و شرایطی را در نظر بگیرند تا مخاطب بیشتری را به سالن های سینما بکشانند چون این دسته از فیلم ها بی شک باعث ارتقای سطح آگاهی و شعور مخاطب شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.